Oferując klientom dowolny produkt, należy dobrze zaplanować każdy aspekt dotyczący sprzedaży. Poza cechami dotyczącymi bezpośrednio produktu, ważne są też kwestie „zewnętrzne”, czyli w pierwszej kolejności opakowanie. Wiele produktów pozbawianych jest opakowania po zakupie, więc jest ono pierwszym, co widzi potencjalny kupujący.
Wyższość opakowań jednorazowych nad opakowaniami wielokrotnego użytku
Niezwykła popularność opakowań jednorazowych wynika głównie z dbałości o higienę i wygodę użytkowania. Ważne jest chociażby to, że są szczelne, więc po przyniesieniu produktu do domu klient ma pewność, że nikt go wcześniej nie otwierał, nie dotykał i w żaden sposób nie zanieczyścił. Wygoda związana jest m.in. łatwym otwieraniem większości jednorazowych opakowań. Po zużyciu produktu nie trzeba nic czyścić, po prostu wyrzuca się opakowanie pilnując oczywiście tego, by trafiło ono do odpowiedniego kontenera. Jak więc widać, jest to rozwiązanie komfortowe w użyciu i niezbyt wymagające, a przy tym trwałe i estetyczne.
Bardzo duże zapotrzebowanie – gratka do producentów
Możliwość zakupu oferuje hurtownia opakowań jednorazowych. Klienci hurtowni, składając zamówienie, mają możliwość doprecyzowania wszelakich szczegółów tak, by stworzyć opakowania jednorazowe charakteryzujące się pożądanymi cechami. Wizja klienta musi się jednak choć trochę pokrywać z profilem hurtowni. Nie jest to łatwe – należy naprawdę dobrze przemyśleć, jak mają wyglądać opakowania jednorazowe, bo stają się one wizytówką danego produktu. Przy właściwym planowaniu nawet hurtowo kupowane opakowania bardzo szybko zwracają poniesione wydatki, bo produkt dobrze się sprzedaje.
Projekty graficzne i nie tylko
W wielu branżach korzystających z opakowań jednorazowych ma miejsce duża konkurencja, jeśli chodzi o produkty z podobnych półek cenowych lub ogólnie podobne do siebie. Hurtownia opakowań jednorazowych dzięki różnym pomysłom designerów może zaoferować klientom solidne wsparcie w aspekcie wyróżniania produktu pomiędzy innymi. Oczywiście klient ma możliwość „podglądania” na bieżąco wszelkich zmian oraz procesu tworzenia opakowania. Przeważnie co pewien czas i tak potrzebne są kolejne modyfikacje – produkt leżący na półkach sklepowych staje się znany dzięki wyróżniającemu go opakowaniu, ale każdy design w końcu się nudzi. Dobrze jest od razu zaplanować sobie pewien lifting projektu i wdrożyć go w odpowiednim momencie.